Louis Vuitton – Marc Jacobs
€69,95
Deze fascinerende publicatie presenteert de rol die twee mannen hebben gespeeld bij het omvormen van een kleine werkplaats in het negentiende-eeuwse Parijs tot een van de meest succesvolle en erkende merken ter wereld.
Het luxe huis Louis Vuitton staat bekend om zijn vakmanschap en onmisbare hoogwaardige design en werd in 1854 opgericht door de gelijknamige oprichter. De eerste helft van deze publicatie volgt de innovaties van Vuitton, die het weinig bekende gildeberoep van emballeur (inpakker) veranderde. uit tot de belangrijkste fabrikant van luxe koffers in Parijs, met een klantenkring die tijdens zijn leven zowel de Franse adel als de elite van een welvarend rijk omvatte. Uitstekende en nooit eerder vertoonde voorbeelden van Vuittons vakmanschap, samen met de mode die erin is verwerkt, vormen de hoogtepunten van deze hoofdstukken. De tweede helft van het boek onderzoekt de rol van Marc Jacobs als creatief directeur van Louis Vuitton (sinds 1997), die het Louis Vuitton-huis naar een nieuw tijdperk bracht met een reeks samenwerkingen met kunstenaars en ontwerpers, zoals Takashi Murakami, Richard Prince, en Stephen Sprouse, en ontwierp ook een lijn zeer succesvolle en gewilde kleding voor het bedrijf.
Meer informatie
ISBN: 9780847837571
Uitvoering: Hardcover
Afmetingen: 301 x 262 x 31 mm
Uitgeverij: Rizzoli International Publications
Taal: Engels
Aantal pagina’s: 308
Op voorraad
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.